KZ | RU
ҚАБЫЛДАУ | ПРИЕМНЫЙ

8-(7152)-50-50-22

Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету қағидаларын бекіту туралы:https://cloud.mail.ru/public/Y36L/42ojL287j

Ата-аналарға естелік:

Үйде логопедиялық жаттығулар жүргізу

Құрметті ата-аналар!

Дыбыстардың айтылу бұзылыстарын түзету бойынша логопедиялық сабақтар аптасына екі рет – сөйлеу бұзылысының күрделілігіне байланысты жеке жүргізіледі. Алайда бұл сөйлеуді түзету үшін жеткіліксіз. Үйде баламен жұмыс істеу керек.

Үйде логопедиялық жаттығуларды орындау кезінде бірқатар шарттарды сақтау қажет:

1. Логопедиялық жаттығуларды балаңыздың дені сау, тоқ, сабырлы болған кезде ғана орындауды бастау керек.

2. Балаға мотивация жасау керек, яғни. дыбысты дұрыс айту, анық және түсінікті сөйлеу оның жеке өзіне қандай артықшылықтар тудыратынын түсіндіру.

3. Логопедтік жаттығулар жүйелі түрде, күнделікті, дәл логопед ұсынғандай орындалады.

4. Баланың жаттығуларды орындайтын орны болуы керек, шағын айнамен (тапсырмаларды орындау кезінде баланың өзін-өзі бақылауына мүмкіндік беру үшін), артикуляциялық жаттығуларды орындауға арналған қағаз майлықтармен, түрлі-түсті қарындаштармен және т.б.

 

  1. Баланың өзі тапсырмаларды орындауы керек, ал ата-аналар тек орындаудың дұрыстығын бақылайды және

қажет болған жағдайда түзетіледі.

  1. Орындау кезінде бала шаршаса, оған міндетті түрде демалыңыз. Егер бала қазіргі уақытта оқығысы келмесе, сабақты қайта жоспарлау керек, бірақ тапсырманы кейінірек орындауды ұмытпаңыз.
  2. Егер бала тапсырманы орындай алмаса, оны ешқашан ұрыспаңыз, оның қабілеттеріне сенімділік пен бұрын алған дағдыларын жоғалтпау мүмкіндігін ояту үшін алдыңғы тапсырманы орындауға ынталандырыңыз.
  3. Балаңызды жиі мадақтаңыз, оның қабілетіне сенімін арттырыңыз, табысқа жету жағдайын жасаңыз.

Ұсақ моториканы дамытуға арналған кеңестер

Сөйлеу қабілеті бұзылған балаларда саусақтардың ұсақ моторикасына назар аударылады. Баланың түймелерді қалай басып, шешетінін, аяқ киімінің бауын байлап, байлайтынын бақылау саусақтардың үйлестіру қабілетінің жоқтығын көрсетеді.

Саусақтардың ұсақ моторикасын қалыптастыруға арналған арнайы жұмыс сөйлеуді дамыту процесіне жақсы әсер ететіні дәлелденді.

Ойындар мен ойын техникасы.

Шілтер: түйме, аяқ киім, үй, жануарлар және т.б. түрінде дайын (ағаш және пластик) сатылады. Сіз картоннан немесе басқа тығыз материалдан бірдей фигураларды кесіп, контур бойымен тесіктер жасай аласыз. Кәдімгі шілтерді пайдаланып, сіздің балаңыз ойыншық аяқ киімін және т.б. тігуге қуанышты болады.

Күлкілі суреттер: картон парағына пластилин қабатын біркелкі таратыңыз. Балаңызды әртүрлі суреттерді орналастыру үшін бұршақ немесе басқа дәндерді қолдануға шақырыңыз: гүлдер, теңіз (қайық және толқындар), аквариум (балық) және т.б.

«Контур бойымен із»: әртүрлі нысандарды бейнелейтін трафареттер, көлеңке, қиып алу. «Кестелеу»: картонға контур бойымен қарапайым заттың бейнесін кестелеу.

Тұзды қамыр: Модельдік саздың орнына қамырды қолдануға болады.

Тұздалған ойын қамырының рецепті: 1 кесе ұн, 0,5 кесе тұз, аздап су. Азық-түлік бояуын қосуға болады.

Дайын өнімдер кебеді және қатаяды. Оларды ойын ойнау үшін пайдалануға болады. Балаңызбен бірге көкөністер, жемістер, нан, ыдыс-аяқ т.б.

Мозаиканың әртүрлі түрлері саусақ моторикасын дамытуға жақсы ықпал етеді.

Бұл ойындардың барлығы саусақ пен сөйлеуді дамытып қана қоймай, баланың кеңістіктік-қиялдық ойлауын, сенсорлық қабылдауын, шығармашылық қиялын және логикасын қалыптастырады.

Ата-аналарға естелік.

  1. Біз дыбысты естиміз және айтамыз.

Жазбаша сөйлеу дыбыстары әріптермен белгіленеді.

Біз хаттарды көреміз, жазамыз және оқимыз.

Алдымен дыбыстарды құлақ арқылы ажырату керек (басқа дыбыстардың арасынан дыбысты анықтау,

сөздегі дыбысты табыңыз), содан кейін дыбысты әріппен белгілеуді үйреніңіз.

  1. Дыбыстар – дауысты және дауыссыз дыбыстар.

Айтылатын және айтылу кезінде ауасы ауыздан еркін шығып, кедергілерге тап болмайтын дыбыстарды дауысты дыбыстар деп атайды. Айтылмайтын дыбыстар, айтылу кезінде ауыздағы ауа жолында тіл, ерін немесе тіс түрінде кедергіге тап болатын дыбыстар дауыссыз дыбыстар деп аталады.

  1. Дауысты дыбыстар мен әріптер.

Дауысты дыбыстарды айта аламыз. Біз оларды қызыл шаршымен белгілейміз.

Орыс тілінде 6 дауысты дыбыс бар: [а], [о], [у], [и], [е], [с]. Жазу тілінде дауысты дыбыстар дауысты әріптермен белгіленсе, орыс алфавитінде оның 10 түрі бар – а, о, у, и, й, е, я, е, ю е.

Есіңізде болсын:«я», «ю», «е», «е» дауысты дыбыстары жоқ. Бұл дауысты дыбыстар

дыбыстардан тұрады: i-[th][a], yu-[th][y], e-[th][e], ё-[th][o]. Егер сізде орындалатын тапсырма болса

дауысты дыбысы бар сөз, дыбыс астында тұрған сөздерді ғана таңдаңыз

екпін. Мысалы: «о» дыбысы үшін «қияр» сөзін ойлап таба алмайсыз, өйткені Біз «о» деп жазамыз, бірақ «а» естиміз.

  1. Дауыссыз дыбыстар мен әріптер.

Орыс тілінде 36 дауыссыз дыбыс бар: [b/b’], [v/v’], [g/g’], [d/d’], [zh], [z/z’], [ y], [k/k’], [l/l’], [m/m’], [n/n’], [p/p’], [r/r’], [s/s’ ], [ t/t’], [f/f’], [x/x’], [c], [h], [w], [sch]. Жазбаша дауыссыз дыбыстар дауыссыз әріптермен белгіленеді, орыс алфавитінде оның 20 түрі бар – б, в, д, д, ж, з, к, л, м, н, п, р, с, т, ф. , x, c, h, sh, sh. У дыбысы әдетте жартылай дауысты дыбыс деп аталады.

– Дауыссыз дыбыстар жұмсақ және қатты (мейірімді және ашулы).

Қатты дауыссыз дыбыстарды көк шеңбермен, ал жұмсақ дауыссыз дыбыстарды – деп белгілейміз

жасыл шеңбер. Дауыссыз дыбысы бар сөздерді ойлап табу тапсырмасы болса,

Қатты дыбыстан басқа, жұмсақ дыбыс бар екенін ұмытпаңыз.

Мысалы:бұлан – сөз басында Л дыбысы (қатты);

лимон – сөздің басында Л (жұмсақ) дыбысы бар.

Есіңізде болсын:қатты дыбыстан кейін a, o, u, e, s әріптерін жазамыз; жұмсақ дауыссыз дыбыстардан кейін и, и, ю, е, е дауыстыларын жазамыз.

-Дауыссыз дыбыстар дауысты да, дауыссыз да болады.

Дауысты дауыссыз дыбыстарды ([v], [z] [zh], [b], [g], [d], [l], ], [r] айтқанда, мойын «дірілдейді» (алақанды алақанға қойыңыз). жұлдыру және «z» дыбысын айту)

Дауыссыз дауыссыз дыбыстарды ([k], [p], [s], [t], [f], [x], [ts], [h], [sh], [sch]) айтқанда мойын « дірілдеу» (алақанды тамағыңызға қойып, «с» дыбысын айтыңыз).

Есіңізде болсын:сөз соңында дауысты дауыссыз дыбыстар естіледі.

Мысалы:«кірпі» сөзінде «ж» деп жазамыз, бірақ «ш» деп естиміз.

  1. Жазылуы да, айтылуы да бірдей сөздерді ғана таңдаңыз.